• jukkasipila

Laci Demeter Suomessa

Kristillisten koulujen kansainvälisen yhteistyöjärjestön ACSI:n toiminnanjohtaja Laci Demeter vierailee Suomessa. Hän osallistuu Tampereella 12.11.2022 opetusalan koulutuspäivään. Matkalla Tampereelle hän vierailee useammalla kristillisellä koululla Suomessa. Järvenpäässä hänelle esitettiin pari kysymystä.

• Mitä me suomalaiset voisimme oppia unkarilaisista kouluista?

• Teillä Suomessa on hyvä koulujärjestelmä. En osaa nopeasti sanoa, mitä voisitte oppia. Kerron kuitenkin sen, missä olemme Unkarissa viime vuosina paljon kehittyneet. Se on taito löytää jokiasesta oppilaasta lahjakkuutta. Jokaisella kuitenkin on jokin vahvuus ja sen löytäminen on valtava ilo. Uskon, että opettajat voivat auttaa sen löytämisessä ja samalla kokea työnsä merkityksellisyyttä. Minulle se on ollut tärkeää, toteaa Laci Demeter.

• Mikä on sinun viestisi Suomen kouluille?

• Olen itse nähnyt, kuinka suuri rikkaus on verkottuminen. Rohkaisen teitä löytämään kansainvälisiä kontakteja ja yhteistyötä. Te olette osa isoa kansainvälistä kristillisten koulujen yhteisöä. Olkaa rohkeasti aktiivisia siinä joukossa.

33 katselukertaa